FANDOM

Röda dagars hämnd är den tredje delen i den episka fantasyserien En saga om sorg, skriven av Stefan Hagel. (Den är ännu inte utkommen; den ges ut på Undrentide Förlag, tidigast 2017.)

Handling

D

POV-karaktärer

D

Baksidestext

Massaker i Roshallarna, lönnmord i Arweriska palatset. Förvirring råder på båda sidor om Smaragdhavet. Röster höjs efter röd hämnd. Semariens vita häxa förbereder ett krig mot Thyliens svarta drake.

I Galenda, där Deivon och Uinara jagar mördare och fredlösa, gäckar en gatupojke stadsvakten. En dörr glider upp, en annan stängs. Renlon sitter trångt till i lyan medan Harlon ser fram emot stridens hetta. Jeunaran och gråsystrarna söker efter den havande Tennara, men någon vet vart hondraken Mawrgion har fört henne.

Vän, bundsförvant, förrädare. En blodig gryning randas i en tid då alla inte är vad de synes vara.

Efter Fred så gyllene (2012) och Flammor av vrede (2013) fortsätter nu den episka fantasyserien En saga om sorg med den tredje delen, Röda dagars hämnd, av Stefan Hagel. Författaren, född och uppvuxen i Grundsund, är utbildad socialantropolog. Till vardags arbetar han som journalist.